Om du som användare förlorat eller på annat sätt orsakat händelser som gör att ungdomskortet blir obrukbart kan du ansöka om ett ersättningskort.
1. Ansök om ett ersättningskort via denna e-tjänst
Kort som inte har en sannolik förklaring till varför de inte fungerar, skickar du till kommunen eller lämnar in till Ragunda kommuns Kundcenter så att funktionen kan undersökas.
Postadress: Ragunda kommun, Box 150, 844 21 Hammarstrand
Besöksadress Ragunda kommuns Kundcenter: Centralgatan 13-15, Hammarstrand.
Arbetet med ersättningskort har hög prioritet. Inom någon dag får du ett nytt ungdomskort per post till din folkbokföringsadress. Tiden fram till dess ansvarar du själv för dina resekostnader genom att lösa biljett ombord på fordonet. (gäller alla 6-19 år).
2. Betala för ersättningskortet
Det ursprungliga ungdomskortet distribueras helt utan kostnad. Om kortet tappas bort eller går sönder, finns en självrisk för att få ett nytt fungerande ungdomskort (ersättningskort).
Självrisken är 125 kronor och betalas till Länstrafiken efter ni gjort er anmälan.
Swishnummer 123 090 60 24
I meddelanderutan anger du elevens födelsedata (åå-mm-dd) samt för- och efternamn, detta krävs för att länstrafiken ska hitta eleven i systemet.